Categories
Corporate Culture Leadership Team management

Cultura organizației contează?

by Emanoil Drăgănescu

Oare cât de importantă este cultura organizației în business-ul de zi cu zi? Oare cultura este un fel de BS corporatist? Oare poți să controlezi cu adevărat cultura organizației? Există un standard de cultură organizațională pe care ar trebui să îl urmărim? Oare poți să integrezi oamenii în cultură? Și cine ar trebui să fie responsabil pentru crearea și menținerea culturii? Cum ne afectează Work from Home atunci când vorbim de cultură? Am să răspund la toate întrebările de mai sus. Poate nu în ordinea în care sunt scrise, dar toate răspunsurile sunt în textul de mai jos.

Categories
Lifestyle Safety Training

Training cu măștile pe față. Impresii de la primul curs din pandemie.

by Decebal Leonard Marin

Am ajuns. Parcarea e goala. Suntem singurii clienti. Intram toti cu mastile pe fata si asa stam toata ziua. Sala e mare, distanta dintre noi e mare, de sub masca trebuie sa vorbesti tare. M-am intors ragusit.

Cursul a inceput cu replica unuia dintre participanti: ‘’ma simt de parca suntem intr-un film prost’’. Mi-am amintit rapid de frustrarea din webinariile sustinute pentru oamenii care isi tin camerele inchise. Bucuria ca am iesit din casa si lucram impreuna fata-in-fata eclipseaza insa frustrarea.

Categories
Leadership Team management White Papers

Vânzările scad. E criză. Ce faci?

by Emanoil Drăgănescu

La momentul în care scriu acest articol, în Romania tocmai s-a trecut de la starea de urgență la cea de alertă. Nu sunt convins că știu prea bine diferența dintre cele două, dar știu că trecerea de la o stare la alta nu va rezolva problemele din economie. Sunt printre cei care cred ca în contiunare vom avea o constrângere a cererii pe domenii cele mai imporante iar acest lucru se va vedea în cele mai multe dintre activitățile economice. Cu alte cuvinte vom avea de-a face cu o criză. Și în acest context îmi vine în minte o întrebare. Dacă ai de condus o firmă care începe să piardă business, ce alegi? Încerci să menții profitabilitatea? Încerci să menții locurile muncă? Salvezi ceea ce consideri a fi cei mai importanți oameni? Răspunsul este mai complex decât poate părea la prima vedere.

Categories
Corporate Culture Leadership Team management

Cultura Corporatistă în Pandemie. Momentul Adevărului

by Decebal Leonard Marin

Acest articol a aparut in numarul Mai – Iunie 2020 al revistei Cariere

Suntem in mijlocul celei mai rapide transformari pe care economia globala a experimentat-o pana acum. 

Viteza cu care se deruleaza produce rezultate care pana ieri pareau la zeci de ani distanta si unele chiar imposibile: milioane de someri, utilizarea in masa a noilor tehnologii, munca de la distanta, reducerea libertatilor individuale, fake news, afaceri inchise temporar sau permanent, cresterea comertului on-line si explozia social media.

Categories
Corporate Culture Leadership Safety Team management

Profit vs. Safety

by Decebal Leonard Marin

’’Preocuparea pentru siguranța angajaților și recalibrarea activității în nouă normalitate sunt subiecte fierbinți pe lista top managerilor din întreagă lume, așa cum o arată și răspunsurile celor 847 CFOs intervievați de către PWC la începutul pandemiei.

Cu toate că declarațiile arată bune intenții, preocuparea pentru conștientizarea și instruirea angajaților în ceea ce privește protecția în fața COVID-19 nu se reflectă și în bugetele alocate. Remarcăm faptul că subiecte precum ‚’bugetul pentru resurse umane’’, ’’conștientizarea și instruirea angajaților’’, ’’safety leaderships’’ sau ’’ergonomie personală’’ lipsesc din discursul CFOs. O posibilă explicație ar fi că vocea managerilor de HR și Safety nu este suficient de puternică în comitetele executive ale marilor companii.”

Categories
Leadership Team management

The OverConfident Incompetent

by Emanoil Draganescu

Modern organisations face a new type of character, which I am gonna call the OverConfident Incompetent. This is a new type of organisational breed that can be easily recognised by the fact that he/she is not really able to to be highly competent in a specific field, but displaying a confident attitude is able to gain power inside the organisation – propagating a fake competence perception. You can say that his/her main competence is confidence. But this type of confidence is not based on real knowledge or skills.

Categories
Safety

Pregătirea locului de muncă pentru COVID-19

by Decebal Leonard Marin

Check list Plan de Măsuri pentru Bio-siguranță

Siguranța oamenilor la locul de muncă în condițiile pandemiei COVID-19 și a crizei economice ce o însoțește este unul dintre subiectele fierbinți pe agenda leaderilor din toate industriile.

În condițiile răspândirii de la persoană la persoană, angajatorii care nu s-au pregătit pentru pandemie trebuie să își pregătească compania și angajatii in vederea reducerii impactului acesteia la locul de muncă. Este util ca pregatirea să includă activități pentru reducerea transmiterii între angajați, continuitatea activității de business și desfăsurarea activitaților într-un mediu de muncă sănătos.

Categories
Eficienta Personala

De ce nu poti lucra de acasa?

by Emanoil Draganescu

Cum să faci pentru a-ți crește energia și eficiența cât mai repede atunci când muncești de acasă

În perioada în care ne izolăm pe unde putem pentru a ne feri pe noi și pe cei dragi de COVID-19, tot mai mulți oameni sunt “forțați” sa încerce sa lucreze de acasă. Situația este mai des întâlnită în rândul celor care avem munci de birou și prezența noastră fizică în birou poate nu este atât de necesară.

Dacă în contextul muncii de acasă descoperi ca nu ești la fel de eficient in muncă, în comparație cu situația in care te aflai la birou, probabil ca ți-ai dat seama că nu ești singur. Sunt într-adevăr multe persoane care au dificultăți în a lucra de acasă sau din home-office la fel de bine ca de la birou. Îți ia mai mult timp sa finalizezi task-uri pe care le faceai cu usurință? Sau poate nu îți găsești rimul de lucru cu care erai obișnuit? Stai de dimineață până seara lipit de calculator? Vei înțelege care este motivul.

Sunt însă multe articole în aceste zile care îți dau sfaturi legate de felul in care ar trebui sa procedezi atunci când muncești de acasă, iar acest articol nu își propune sa facă asta (in principal 🙂 ). Acest articol îți explica ce anume se întâmpla – mai ales in capul tău, de nu poți fi la fel de eficient si te ajuta într-o oarecare măsura sa depășești această problemă (evident în cazul în care vrei să o depășești).

Categories
Team management

Creating High-Performance Teams

by Robin Stuart-Kotze Ph. D – Robin is Associate Consultant with Corporate Dynamics


“Team” is one of those words that is used indiscriminately and that has all sorts of meaning and connotations. Almost every group of people who work loosely together, or sometimes who even work in a common physical area, is referred to as a team. Most “teams” in organisations are really working groups. And most team building has nothing to do with creating real teams. It barely scratches the surface of what operating as a high performance team is about. It is based on the fiction that teams are simply about working together.

Categories
Employee engagement Leadership

What’s your next move?

by Robin Stuart-Kotze Ph.D | Robin is Associate Consultant with Corporate Dynamics


Lifelong careers are rapidly becoming a thing of the past, at least in Western Europe and North America. Statistics indicate that people now have more than three careers over the length of their working life. However the definition of career change tends to be rather unclear. Is it changing functions within a company – e.g. from marketing to operations? Is it moving from one company to another? Is it moving to a completely different occupation, like architect to chef?  Each of these moves entails a progressively bigger change and each presents different challenges.