de Decebal Marin
Am avut recent o conversație cu un HSE Manager, legat de nevoia de a implementa un program de training din seria SAFETY LEADERSHIP. Am înțeles pentru a suta oară, cat de dificil este pentru un om de safety, să își convingă General Manager-ul de utilitatea activității safety.
Deși declarativ ‘’în organizația noastră oamenii sunt cea mai importantă resursă’’ obiectivele de business sunt totuși mai importante. Safety ajunge pe agenda doar când apare o neconformitate semnalată de audit sau în cazul unui accident.
Evident, nu sunt două companii la fel, dar managerii au ceva în comun: limbajul. Managerii sunt oameni pragmatici, interesați de business. Ca să te poți face auzit trebuie să vorbesti limba lor, limba de business: avantaje, beneficii, performanță, reducere de costuri, productivitate etc
Pentru coordonatorii HSE interesați de argumente, am listat mai jos beneficiile cursului SAFETY LEADERSHIP pe care Corporate Dynamics îl derulează în companiile din România:
1. IMPACT ÎN BUSINESS: contribuie la scăderea costurilor, crește productivitatea muncii, mai putine zile de concediu medical, mai putine absențe, fără costuri de înlocuire și instruire a forței de muncă lipsă, punctaj mai bun ESG, reducerea neconformităților la audit HSE;
2. HR: sporește nivelul de satisfacție și wellbeing al angajatilor, scade rata plecărilor din companie, ușurează procesul de recrutare printr-un brand de angajator mai atractiv, îmbunătățește relația cu sindicatul, însănătoșește cultura organizatională și impactul său asupra siguranței în muncă, crește gradul de maturitate al organizației în abordarea riscului.
3. MANAGERI: managerii își îmbunătățesc perspectiva psiho-socială asupra riscului și a culturii organizaționale și reușesc astfel să devina leaderi mai buni. Crește gradul de implicare al participantilor în ședințele safety (participanții nu vor mai semna PV ca primarii), crește gradul de raportare al accidentelor și nearmisses. Managerii devin un model de adresare eficientă a comportamentelor riscante ale colegilor.
4. OPERATORI: devin mai responsabili, învață metode practice de evaluare a riscului la locul de muncă, contribuie la construirea culturii grijii reciproce și adresează imediat comportamentele periculoase și neconforme ale colegilor.
5. SPECIALIȘTI HSE: scade stresul cu investigarea accidentelor, ITM, poliție, procuratură; primesc cunoștintele și îți dezvoltă abilitățile pe care curricula NEBOSH/ OSHA etc nu le abordează; își multiplică impactul prin educarea și responsabilizarea angajaților în program.
6. UMAN: cât costă o mână? Cât costa un ochi? Cât costă viața ta sau a colegului tău? Este pregătit C.E.O./ GM -ul să bată la ușa familiei victimelor și uitându-se în ochii lor să le explice managerial de ce nu a luat măsurile de prevenire pe care trebuia și puteai să le ia ca să prevină tragedia?
Argumentele sunt aici, depinde de tine cum le prezinți. Mulțumesc. Succes!