poza cu casca

Vizitele Manageriale de Siguranță/ Safety Walk and Talk

21 de motive pentru care nu funcționează

Vizita Managerială de Siguranță (VMS) cunoscută și sub numele de Safety Walk and Talk este unul dintre instrumentele cele mai puternice de construire și menținere a culturii pro-active a siguranței în muncă.

De ce? Simplu, pentru că scoate managerii din birouri și îi ajută să înțeleagă provocările safety cu care operaționalul se confruntă în procesul de muncă și pentru că îi face pe cei vizitați să se simtă utili și importanți. 

Este despre dialog, colaborare, înțelegerea riscului, învățare, respect și grijă față de oameni și nu în ultimul rând despre asumarea responsabilității la nivel de top management pentru îmbunătățirea siguranței în muncă.

Pentru cei interesați, am trecut mai jos, din experiență proprie, o listă de factori care determină disfuncționalități în bunul mers al proiectelor de acest gen.

1. Lipsa abilităților personale necesare derulării conversației în rândul managerilor desemnați să realizeze și să deruleze VMS.

2. Lipsa competenței necesare planificării și coordonării derulării VMS la nivelul întregii organizații.

3. Neimplicarea stakeholder-ilor cheie în proiect încă din etapa de planificare.

4. Comunicarea internă defectuasa a proiectului și lipsa susținerii active din partea conducerii companiei.

5. Designul ineficient și funcționarea defectuoasă a platformei de colectare a informațiilor rezultate în urma VMS.

6. Planificare incompletă – dată, oră, loc și lipsa acordului tuturor celor implicați în derularea vizitelor: nume persoane cheie de contact – operator, coordonator loc de muncă, coordonatorul HSE al proiectului, manageri desemnați.

7. Lipsa alocării de timp suficient din partea managerilor nominalizați pentru realizarea VMS.

8. Vizită este considerată ca o extra-sarcină de serviciu.

9. Planificare tuturor VMS în aceeași perioadă a trimestrului/ semestrului/ anului.

10. Neînțelegerea beneficiilor pe care le aduce VMS pentru managerii desemnați și pentru organizație.

11. Lipsa training-ului și/ sau calitatea slabă a acestuia – instrucțiuni incomplete sau neclare legat de pașii vizitei, lipsa jocuri de rol.

12. Nerespectarea pașilor și a modului de derulare a vizitei conform instrucțiunilor primite.

13. Scopul VMS nu este aliniat cu viziunea și politică safety a organizației.

14. Managerii nu cunosc scopul și spiritul VMS și nici nu înțeleg rolul și importanță reală a acesteia.

15. Designul, metoda și scopul VMS sunt aproape identice cu gemba walk, inspecțiile sau auditurile safety existente.

16. Unii manageri au posibilitatea să raporteze realizarea VMS fără a le desfășura în realitate.

17. VMS se fac în secții și la locuri de muncă în care managerii vizitatori lucrează sau au mai lucrat recent.

18. Conținutul formularului raport ce trebuie completat la finalul VMS nu corespunde și nu susține prin structura sa, obligativitatea semnării, etc scopul proiectului

19. Rezultatele VMS nu sunt comunicate nici persoanei vizitate și nici șefului persoanei vizitate.

20. Departamentul HSE nu analizează info primite și nici nu prezintă rezultatele în timp util boardului pentru măsuri concrete.

21. În situația în care conducerea companiei primește analiza rapoartelor din partea departamentului HSE, aceasta nu ia măsuri și nici nu comunica această decizie către cei implicați.

Spe că lista este utilă pentru cei care sunt preocupați de implementarea eficientă sau de resuscitarea proiectelor de acest gen.

Pentru proiecte de evaluarea și îmbunătățirea culturii safety precum și pentru intervenții specifice de conștientizare și abordare eficientă a riscurilor sau schimbare comportamentală, nu ezitați să ne contactați la adresa decebalm@corporatedynamics.ro

×